İlk ders, Atatürk ve İstiklal savaşı

KIVILCIM/ Haber Merkezi- Öğretmenler, ilk derste Atatürk ve İstiklal Savaşı’nı anlatacaklarını açıkladılar.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın müfredattan çıkarmasına rağmen Eğitim İş ve Anadolu Eğitim Sen’e bağlı öğretmenler, Atatürk’ü, Cumhuriyet Devrimleri’ni ve Kurtuluş Savaşı’nı öğrencilere anlatmaya devam edecek.

ATATÜRK’Ü ANLATMAYA DEVAM EDECEĞİZ

Aydınlık’ta Özlem Konur Usta’nın haberine göre, Atatürk’süz, İstiklal Savaşsız Müfredat, yeni ders kitapları, TEOG sınavlarının kaldırılması, kar tatilinin asla olmayacağı, öğle arasının 40 dakikayla sınırlanması, kışın karanlıkta çocukların sokaklara düşmesi, kış saati uygulamasının olmaması tartışmalarının gölgesinde bugün ilk ders zili çaldı. Yeni eğitim öğretim yılında 1, 5 ve 9’ncu sınıflar değişen müfredata göre ders işleyecekler. Cihattan evrime, cinsiyet ayrımcılığından ümmetçiliğe eleştiri yağmuruna tutulan müfredatın en çok tartışılan yönü Atatürk ve Atatürkçülükle ilgili kazanımların çıkartılması oldu. Öğretmenler, yeni müfredatı uygulamamakta kararlı. Eğitim sendikaları, “Atatürk’ü anlatmaya devam edeceğiz” dediler.

CUMHURİYET MEYDANI’NDA

BAŞLAYAN EĞİTİM ÖĞRETİM HAFASI ETKİNLİKLERİ TÜRKİYE

YARDIMSEVERLER DERNEĞİ İLK VE ORTAOKULU’NDA DEVAM ETTİ

Cumhuriyet meydanında Atatürk Anıtı’na çelenk sunmayla başlayan Eğitim-Öğretim Haftası etkinlikleri Türkiye Yardım Sevenler Derneği İlk ve Ortaokulu’ndaki programla devam etti.

Okul bahçesinde düzenlenen programa Vali Yılmaz, Milletvekilleri Bayram Özçelik, Mehmet Göker, Belediye Başkanı Ali Orkun Ercengiz, İl Genel Meclis Başkanı Muzaffer Bağcı, siyasi parti il başkanları, il müdürleri, öğrenciler ve veliler katıldı.

VALİ YILMAZ: “ARTIK İKİLİ ÖĞRETİM KALKIYOR”

Vali Yılmaz yaptığı konuşmada, eğitim öğretim ile ilgili sorunlar ve gelişmeler hakkında bilgi verdi.

Burdur genelinde 268 okulda, 43 bin 690 öğrencinin ders başı yaptığı yeni eğitim öğretim yılında, 3 bin 789 öğretmenin görev yapacağını belirten Vali Yılmaz, 3 yıl içinde tüm okullarda tekli eğitime geçme hedefinin olduğunu, sabahçı ve öğlenci eğitimin artık olmayacağını, bunu Burdur’da da gerçekleştirdiklerinin altını çizdi. Vali Yılmaz Burdur’da sadece Gazi Ortaokulu’nun ve Bucak’ta bir okulun depreme dayanıksız olduğu için taşınması nedeniyle ikili öğretimin devam ettiğini belirtti.

Vali Yılmaz şu bilgileri de paylaştı:

OKULÖNCESİ OKULLAŞMADA

İLK 5’TEYİZ; TEOG’TA İSE İLK 5-10’LARDAYIZ

“Bakanlığımızın koyduğu hedeflerinden birisi de okul öncesi okullaşmanın artırılmasıdır. Okul öncesi okullaşmada Burdur ilk 5’in içindedir. Nasıl üniversite sınavlarında TEOG’da ilk 5-10’lardaysak okul öncesinde de ilk 5’teyiz.

“Bugün itibariyle 268 okulda, 2 bin 544 derslik, 3 bin 789 öğretmenimiz ve toplam 43 Bin 690 öğrencimizle eğitime başladık. Derslik başına öğrenci sayılarımız anaokulunda 20, ilkokulda, 17, ortaokulda 18, lisede 20 öğrenci düşüyor. Bugün itibariyle birinci sınıfa başlayan öğrenci sayımız 2 bin 267, 5. Sınıfa geçen öğrenci sayımız 2 bin 317’dir.

EN İYİ OKUL EVE EN YAKIN OKULDUR

“Yılbaşında okullar kayıtlara başlamazdan önce bir açıklama yaptık. Şehir merkezinde bazı okullara nüfus kayıtlarını almak suretiyle öğrenci nakillerine fırsat verilmeyeceğini ifade ettik. En iyi okul eve en yakın okuldur. Biz çocuklarımızın kendi mahallesinde arkadaşlarıyla eğitim görmesini, yürüyerek okula gidip gelmesini istedik. Bunu tavizsiz bir şekilde uygulanacağını ifade ettik. Buna rağmen çocuklarını başka okullara yazdırmaya çalışanların olduğunu tespit ettik. Birinci sınıflardan 22, 5. Sınıflarda 48 öğrenci olmak üzere 70 öğrencinin okul kayıtlarını gerçek adreslerindeki okullara kaydettik. Bunlara ayrıca gerçeğe aykırı beyanda bulundukları için idari para cezası uyguladık.”

MİLLETVEKİLİ GÖKER: MÜFREDAT’TAN

 ATATÜRK, CUMHURİYET VE POZİTİF BİLİMLER ÇIKARTILMIŞTIR

Milletvekili Dr. Mehmet Göker de yayınladığı eğitim-öğretim yılı mesajında, Milli Eğitim Bakanlığı’nın Atatürk’süz, bilimsiz, gerici müfredatını hedefe koydu.

Vekil Göker şu görüşleri ileri sürdü:

“Milli Eğitim bakanlığı tarafından açıklanan yeni müfredatta Atatürk’ün, cumhuriyetin ve pozitif bilim derslerinin özellikle geriletildiği görülmüştür. Yeni müfredatta Sosyal Bilgiler 5’inci sınıf kitabından ‘Atatürkçülüğü ve Atatürk İnkılaplarını Öğreniyorum’ ve ‘Atatürk İlke ve İnkılapları’ bölümleri ile 9’uncu sınıfa kadar yer alan ‘Atatürk’ ile ilgili konular çıkartılmıştır. Ayrıca tüm dünyada okutulan Evrim Teorisi’nin müfredattan çıkartılması ve biyoloji ders saatinin daraltılması pozitif bilimlerin yok sayılmasının işaretidir.

“Çağdaş, bilimsel, laik ve milli bir eğitimin verilmesi Milli Eğitim Bakanlığının görevidir. Atatürk ilke ve inkılaplarının ışığında, cumhuriyet değerlerine bağlı nesiller yetiştirileceğine olan inancımla tüm öğrencilerimize ve öğretmenlerimize yeni eğitim öğretim yılında başarılar diliyorum.”

Eğitim sendikalarının hedefinde de Bakanlık ve gerici uygulamaları vardı.

ORHAN AKIN: “ÖĞRETMEN AÇIĞI

ÜCRETLİ ÖĞRETMENLERLE KAPATILMAYA ÇALIŞILMAKTADIR”

“Öğretmen ve derslik açığı, okullardaki fiziki mekânların yetersizliği, ödeneklerin kısıtlı olması nedeniyle okulların birçoğunun eksiklerle yeni eğitim-öğretim yılına girmesi, okulların bir kısmında kütüphane, laboratuvar, spor salonu, bilgisayar odası olmaması gibi birçok sorun”nun eğitimi olumsuz yönde etkilemeye devam ettiği şartlarda ders zilinin çaldığını belirten Kamu Sen İl Temsilcisi ve Türk Eğitim Sen Şube Başkanı Orhan Akın, bakanlığın öğretmen ihtiyacını ücretli öğretmenle kapatmaya çalıştığını vurgulayarak, “ücretli öğretmenler ise girdiği ders başına ücret almaktadır, hiçbir özlük hakka sahip değillerdir. Aylık kazançları asgari ücretten bile azdır” dedi.

Akın şu görüşleri ifade etti:

“İşte bu şekilde çalıştırılan ücretli öğretmenlerin sayısı sendikamızın Şubat ayında yaptığı araştırmaya göre 81 ilde tam tamına 63 bin 829’dur.

“Öğretmen açığımız bellidir, ataması yapılmayan öğretmen sayısı ise 400 binin çok üzerindedir. Atanamadığı için intihar gençlerimiz vardır.

MÜFREDATTA ÖZELLİKLE ATATÜRK’LE

İLGİLİKONULŞARINAZALTILMASI EN BÜYÜK EKSİKLİKTİR

“Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz müfredatı öve öve bitiremese de bu müfredat eğitimin ihtiyaçlarına cevap veremeyecek bir müfredattır. Tek taraflı, ben bilirimci anlayışla hazırlanan, ideolojik unsurların ağırlıklı olduğu bu müfredatın eğitimimize kalite getirmesi, nitelikli eğitimin önünü açması, dünya ülkeleri ile rekabet edecek noktaya getirmesi ham hayaldir.

“Öncelikle müfredatta Atatürk ile ilgili konuların azaltılmış olması, bizim için en büyük eksikliktir. Bakan Yılmaz, ‘Atatürk ile ilgili kazanılması, öğrenilmesi gerekirken çıkarılan hiçbir konu yoktur’ dese de geçmiş müfredat ile karşılaştırıldığında daraltılan çok husus olduğunu görebiliyoruz. Hayat bilgisinden, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük hatta Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine kadar birçok derste Atatürk ile ilgili konularda daraltmalar yapılması biz eğitimcileri hayal kırıklığına uğratmıştır.”

PUTGÜL: “SÜPER İMAMHATİPLER GELİYOR”

Milli Eğitim Bakanlığı’nın yangından mal kaçırırcasına çağdaş, bilimsel ve laik eğitimin son kırıntılarını da yok ettiği yeni müfredatı uygulamaya koyduğu şartlarda okulların açıldığına dikkat çeken Eğitim İş Burdur Şube Başkanı Erkan Putgül, “haftalık çizelgelerde ortaya çıkan en göze çarpan mesele, iktidarın tüm okulları imam-hatipleştirme arzusu doğrultusundaki  “süper imam-hatiplerin” geliyor oluşudur” dedi.

EĞİTİMİN AYIBI KAYIT PARASI

YENİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAŞINDA GENE HORTLADI

“Eğitim-öğretim dönemi başlangıç ayıbı” olarak değerlendirdiği, MEB’nın okullara yeterli para göndermemesinden kaynaklanan “kayıt parası” zorlamasının yeni dönemde yeniden hortladığının altını çizen Putgül, “devletin ücretsiz olarak sunmak zorunda olduğu ve bunun için yurttaşlardan vergiler aldığı eğitim hizmeti, yine iktidar tarafından seçilen okul yöneticilerinin ‘kayıt parası’ isteme keyfiliğiyle mahalle bakkalı hizmetine bürünmüştür” şeklinde değerlendirmede bulundu.

Putgül açıklamalarını şöyle sürdürdü:

“Her ne kadar Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, “Öğrenci velileri bağış yapmaya zorlanamaz” şeklinde açıklama yapsa da okullara yeterli ödenek ayrılmaması nedeniyle harcamaların önemli bir kısmı çeşitli kalemler altında velilerden alınmakta, eğitimin yükü veliye yıkılmaktadır. Eğitime yeterli bütçe ayrılmaması sonucu, eğitim kurumları birer “ticarethaneye”, okul müdürleri “tüccara”, öğrenci velisi ise “müşteri” durumuna düşürülmektedir.

“Okulların açılmasına az bir zaman kala hemen her ilde ilçe milli eğitim müdürlükleri internet sayfasından öğretmen açığını kapatmak için ücretli öğretmen aradıklarına ilişkin duyurular yayımlamaktadır.

YAKLAŞIK 450 BİN ATAMA

BEKLEYEN ÖĞRETMEN OLMASINA KARŞIN

BAKANLIK ÜCRETLİ ÖĞRETMEN ÇALILŞTIRMA PEŞİNDE

“Yaklaşık 450 bin ataması yapılmayan öğretmen varken ücretli öğretmenlik gibi geçici çözümlerle okullardaki öğretmen açığının kapatılması mümkün değildir.

“Çocuklarımızın öğrenmeye değil, sınavlara koşullandırıldığı, öğretmenlerin düşük ücretle, esnek ve güvencesiz çalışmaya zorlandığı, siyasal kadrolaşmanın sınır tanımadığı, okullardan bilim ve sanatın kapı dışarı edildiği, dini referans alan uygulamaların arttığı bir eğitim sistemiyle sağlıklı bireylerin yetiştirilmesi mümkün değildir.

“Biz Atatürk’ün öğretmenleri olarak tüm maddi ve manevi sorunlarımızı öğrencilerimize yansıtmadan parasız, bilimsel, demokratik ve laik eğitim mücadelemize, Atatürk’ü ve devrimlerini anlatmaya, haksızlığa, hukuksuzluğa maruz kalmış tüm eğitim çalışanlarının yanında olmaya devam edeceğiz. Yolumuz çağdaş uygarlık yoludur, yolumuz Cumhuriyet yoludur ve bu yoldan asla dönmeyiz.”

MEB’in yeni eğitim-öğretim yılında uygulayacağı müfredatın özellikleri şöyle dile getirildi:

CUMHURİYET DEVRİMLERİ MÜFREDATTA YER ALMADI

İlkokuldan liseye, ders programları yenilendi. Bu yıl; 1, 5 ve 9’ncu sınıflarda uygulanacak, gelecek yıl bütün sınıflarda yeni müfredata geçilecek. Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz’ın “sadeleştirdik” dediği müfredatta, Atatürk ve ilkeleri okuma metinlerinden ve konulardan çıkarıldı. Yeni müfredatla eğitim gören ilkokul çocuğunun Atatürk ve Atatürkçülükle ilgili bilgi düzeyi, Atatürk’ün doğum yeri ve anne babasının adlarından öteye geçmeyecek. Hayat Bilgisi dersinde daha önce 1, 2 ve 3’ncü sınıfta işlenen, Kurtuluş Savaşı ve Cumhuriyet Devrimleri yeni müfredatta yer almadı.

ATATÜRK DERS KİTABINDA YOK

4’ncü sınıfta verilen sosyal bilgiler dersinden de “Milli Mücadele’nin kazanılmasında ve Cumhuriyet’in ilânında Atatürk’ün rolünü fark eder” ifadeleri çıkarıldı. Atatürk ve Cumhuriyet Devrimleri’ne yönelik uygulama, ortaokul derslerinde de sistemli bir şekilde devam etti. 5’nci sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında Atatürk’ün adı yalnızca Ankara’nın başkent olması hakkındaki bir metinde geçti. Lisede Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih, Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersleri de benzer nedenlerle eleştirildi. Müfredata en çok öğretmenler tepki gösterdi. Eğitim sendikalarına müfredatla ilgili neler yapacaklarını sorduk.

DAVA AÇIYORUZ

Eğitim İş Genel Başkanı Orhan Yıldırım, “müfredatın iptal edilmesi için dava açıyoruz. Eğitim-İş’e bağlı öğretmenler, dersi anlatırken müfredata rağmen Atatürk’ün devrimlerini, ilkelerini işleyecekler. Okul açıldığında da hep yaptığımız gibi yine ilk dersimiz Atatürk olacak. Öğretmenlerimiz, Atatürk’ün bu ülkenin geleceği için neler yaptığını, mücadelesini ve Kurtuluş Savaşı’na katılan halkın kahramanlıklarını öğrencilere anlatacaklar” dedi.

Yıldırım şöyle devam etti:

“Bunlarla birlikte öğretmen açığının ücretli öğretmenle kapatılmaya çalışılması, birleştirilmiş sınıflar, ikili öğretim, taşımalı eğitim, köy okullarının kapatılması, yurtların yetersizliği, öğretmenlerin özlük sorunları devam ediyor. Bu kadar sorunun içinde başlayan bir eğitimin çok verimli olacağını düşünmüyoruz.”

HER FIRSATTA ANLATACAĞIZ

Anadolu Eğitim Sendikası Genel Başkanı Cansel Güven, “müfredat ne kadar değişirse değişsin, biz sınıfa girip öğrencilerimizi anayasamızın değiştirilemez ilkelerine uygun bir şekilde yetiştirmeye devam edeceğiz. Sınıfta verilen ders öğretmen kadardır. Onun hayata bakışı, ilkeleri, duruşudur. Yasa da çıkarsanız, başına polis de koysanız, öğretmen öğrencinin ve ülkenin ihtiyacı neyse onu vermeye devam edecek. Anadolu Eğitim-Sen üyeleri de yeri geldiğinde doğa sevgisini anlatırken Atatürk’ün Yalova’daki yürüyen köşkünden söz edecektir. Kurtuluş Savaşımızın nasıl verildiğini, Cumhuriyet’in nasıl kurulduğunu her fırsatta anlatacaktır. Bir Anadolu Eğitim-Sen üyesi sınıftaysa, velinin de öğrencinin de kaygı duymasına gerek yok. Çocuklar emin ellerde” dedi.

EĞİTİMİN ÖNCELİĞİ ÖĞRETMEN SORUNU

Türkiye Kamu-Sen ve Türk Eğitim Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, “Bakan Yılmaz’ın, ‘Atatürk ile ilgili kazanılması, öğrenilmesi gerekirken çıkarılan hiçbir konu yoktur’ demesine rağmen geçmiş müfredat ile karşılaştırıldığında daraltılan çok husus olduğunu görebiliyoruz. Hayat bilgisinden, Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, hatta Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine kadar birçok derste Atatürk ile ilgili konularda daraltmalar yapılması, biz eğitimcileri hayal kırıklığına uğratmıştır. Siz hangi müfredatı getirirseniz getirin öğretmen yetiştirme, öğretmeni donanımlı hale getirme konusunda bir verim sağlayamıyorsanız, hiçbir müfredatla başarıyı yakalayamazsınız. Öğretmeni öncelemezseniz, okulları sağlam, dik duruşlu, bilgili, liyakatli, kabiliyetli yöneticilere emanet etmezseniz, milli, çağdaş, bilim odaklı düşünen bürokratları kadrolara getirmezseniz, öğretmenleri sağlam bir hizmet içi eğitime tabi tutmazsanız, gelişmelerden haberdar etmezseniz, onları maddi ve özlük haklarını ileri noktaya taşımazsanız eğitim yarışında çok gerilerde kalırsınız” diye değerlendirmede bulundu.

 

 

 

Bu Haberi Paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.