LGS’deki çakılmayı eğitim sendikaları, yöneticilerin liyakatsizliğine bağladı

3-5 yıl önce LGS gibi önemli sınavlarda ilk başlarda yer alan, bu nedenle ülke çapında “Eğitim Kenti” denilerek marka kent haline gelen ilimizin son yıllarda adeta eğitimde çakılması, örneğin en son olarak LGS’de 26’ıncı olması üzerindeki yoğun tartışma devam ediyor. Karamanlı Belediye Başkanı Fatih Selimoğlu’nun “bence bu sonuç senin Mahmut’um!” diyerek işin müsebbibini eğitim yöneticilerinde araması gibi KıvılcımHaber’e konuşan eğitim sendikaları da eğitimdeki hezimeti yöneticilere bağladı.

AK Parti eğitimde resmen sınıfta kaldı.

Her yerde eğitimdeki çöküş ve sınavlardaki çakılmadan yakınılıyor.

“Afyonkarahisar, LGS sonuçlarında başarı sıralamasında 60’ıncı olmuştur. Bu sonuç hem Ege Bölgesi’ndeki hem de komşu illerimiz arasındaki en kötü skordur. Afyonkarahisarlı çocuklarımızın bu sonucu hak etmediği ortadadır” diye isyanını dile getiren Cumhuriyet Halk Partisi Afyonkarahisar Milletvekili ve Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlık Divanı Katip Üyesi Av. Burcu Köksal da başarısızlığın sebeplerini sıralarken, “eğitimin siyasallaşması, millî eğitim camiasında okul müdürleri ve şube müdürleri başta olmak üzere, birçok yöneticinin liyakatle değil, siyasetle atanması, özellikle AKP’li yönetici ve vekillerin okul arkadaşı, tanıdık, eş dost, akrabalarının liyakate bakılmaksızın önemli makamlara getirilmesi, yönetici atamalarında iktidar tandanslı sendikal aidiyetin baz alınması, başarılı öğretmenlerin sendikaları yüzünden âdeta sürgün edilir gibi görevlendirilmeleri bu başarısızlığın sebepleri arasındadır” diyerek yöneticilere işaret etti.

Toplumun bütün katmanlarında olduğu gibi eğitimde de büyük çöküş ve bozulma yaşanmaktadır.

Daha 5-6 yıl önce sınavlarda ilk beşe yerleşen ve Eğitim kenti markasını alarak ülkenin gözdesini olan Burdur, şimdilerde eğitimde yerlerde sürünüyor. Bu yıl LGS’de 26’ncı olabilen ilimizin eğitimdeki bu hali perişanı Burdur kamuoyunda yoğun tartışmalara sebep oldu.

Genelde mızrakların ucu hep Milli Eğitim Müdürü üzerinden eğitim yöneticilerine yöneldi.

İlk olarak Karamanlı Belediye Başkanı Fatih Selimoğlu sürdü topu.

“Bence bu sonuç senin Mahmut’um!” diyerek hedefi on ikiden vurdu.

Şimdi de tartışmaya eğitim sendikaları girdi.

KıvılcımHaber’e konuşan Türk Eğitim Sen Burdur Şube Başkanı ve Kamu Sen İl temsilcisi Orhan Akın ile Eğitim İş Şube Başkanı Erkan Putgül, eğitimdeki çöküşte ve başarısızlıkta yöneticileri işaret etti.

İşte eğitim sendikaları başkanlarının açıklamalarının satırbaşları!

Eğitim İş Başkanı Putgül:

Bir milyonu aşkın öğrenci sınava girdi. Burdur’da ise 2 bin 857 öğrenci girdi. Sonuca baktığımızda geçen yıla göre 23’ncülükten 26’ncılığa geçtik.

Burdur’un en önemli özelliği velilerin, çocuklarına en iyi eğitimi sağlayabilmek için çaba sarfetmeleridir. Velilerimiz kollarındaki bilezikleri bile satarak çocuklarının iyi bir eğitim almalarını sağlamak eğilimindedirler.

Her şey aynı olduğu halde bu düşüşün sebebi nedir?

Bunun sebebi, okullarda bu başarıyı sağlayacak olan yönetici kadroların bizden olsun mantığı ile bir yönetimsel anlayışın getirilmesidir.

Bu yönetimsel anlayış, bizim sendikadan ol seni yönetici yapalım anlayışıdır.

Örneğin bugün proje okulları var.  Bu okullara öğretmen atama kriterleri objektif değildir.

Okullara yönetici atanırken liyakat sahibi olması gerekiyor.

4-5 yıl önce Burdur eğitimde bir marka kentken, diğer illerden eğitimciler Burdur bu başarıyı nasıl sağladı diye incelemeye gelirken, bugün buraya gelen iller eğitimde başarıyı sağladılar, biz ise geriye giderek, her yeni yıl öncekini aratan bir durumla karşı karşıyayız.

Eğitim, eğitimcilere bırakılmalıdır.

Eğitime siyasetçiler karışmamalıdır.
Atamalara siyasetçiler burunlarını sokmamalıdır.

TES Başkanı Orhan Akın

Burdur Eğitim kenti diye anılırken son zamanlarda hızlı bir şekilde ivme kaybederek 26’ncı sıraya yerleşmiştir.

Burdur’da öğrenciler çalışırken veliler maddi manevi çalışırken ne oldu da Burdur 26’ncı sıraya kadar geriledi?

Biz bu durumun öncelikle Yönetici Atama Kılavuzundan kaynaklandığını düşünüyoruz.

Burdur’da bizden olsun anlayışıyla yönetici atamaları yapılmaktadır.

Bize geç seni müdür yapalım. Bize geç seni yönetici yapalım. Bu anlayış maalesef başarısızlığı da tetiklemiş beraberinde getirmiştir.

Bir zamanlar Türkiye’de eğitim yöneticileri, Milli Eğitim müdürleri Burdur için orada ne oluyor da 3 defa üst üste OKS’de, LYS’de başarı gösteriyor diye araştırma ve inceleme yapıyorlardı. Eğitim Kenti olan Burdur böyleyken şimdi niye böyle olmuştur?

Veliler aynı veliler.

Öğrenciler aynı veliler.

Ama yöneticiler aynı yöneticiler değil.

Biz şunu savunduk.

İşin ehli işin başına geçsin.

Göreceksiniz, Burdur eski hakettiği yerlere gerekecektir.

Önce yöneticilerden başlamak lazımdır.

Önce okul yöneticilerinin hakkaniyetli, adaletli, liyakatli atanmasını sağlamalıyız.

[3d-flip-book mode="thumbnail-lightbox" urlparam="fb3d-page" 
id="12654" title="false" lightbox="dark"]

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.