
Dirty Talk Show (Kirli Konuşma Gösterisi) adı altında Stand Up yapan Berna Tuğçe Çil, “eskortluk” adı altında fuhuş yapmayı “ticari zekâ” olarak niteleyince sosyal medya ayağa kalktı, komedi ayağa düştü; güldürü sanatının kaybettiği irtifa ortaya çıktı.
Emperyalizmin çürümüş ideolojisinin bir yansıması olarak LGBTİ+ düşüncesi kapsamında “queer (kuir)” (ibne) bile toplumsal cinsiyet tercihi olarak değerlendirildiği şartlarda hayat kadınlığı (fuhuş) da “eskortluk” diye nitelenmeye başladı. Üstelik stand up sanatçısı “Dirty Show”un Kirli Gösteri’nin yaratıcısı Berna Tuğçe Çil, geçenlerde bir gösterisinde eskortluk yapmayı (fuhşu) şakaya getirerek “ticari zekâ” olarak değerlendirince sosyal medyada kıyamet koptu. Öte yandan stand up gösterilerinde bu tür şakaların yoğunlaşması, komedi sanatının yozlaşmasını ve seviye kaybını gözler önüne serdi.
Kadının kendisi kadının aşağılanmasına, kadının cinsel obje yapılmasına çanak tutuyor.
Fahişeliğe övgüler yağdırarak komedi yapmak, üstüne üstlük buna katıla katıla gülmek hem komedi sanatının hem de kadın cinsinin geldiği noktayı göstermesi bakımından dikkat çekti.
Türkiye’de komedi (güldürü) sanatının hali perişanı tartışılıyor.
Komedyen Berna Tuğçe Çil, Dirty Show adını verdiği stand up gösterisinde, “eskortluğu” (hayat kadınlığını/ fuhşu) “ticari zekâ” olarak değerlendirdi.
Tuğçe Çil’e sosyal medyadan sert tepkiler geldi.
Bunun üzerine Çil, kendini savunurken de “eskortluğu” hala “ticari zekâ” olarak değerlendirmeye devam etti.
KOMEDİNİN YERLERDE SÜRÜNMESİ
Berna Çil, geçen haftalarda yaptığı bir gösterisinde Alaçatı’da karşılaştığı bir “eskort”la yaptığı konuşmayı aktardı.

“-Gelmiş işte kolunda Hermes çantası, ayağında Prada ayakkabısı, bilmem ne. Dedim ki: “-Ne iş yapıyorsun sen?’ Hani kesin birinin kızı falan çünkü. Dedi ki: “-Hiçbir şey yapmıyorum.’ Dedim ki: “-Hani ‘Çanta falan ne? Merak ettim.’ “-Hayır aşkım sponsor.’ dedi. Sonra arkadaşıma gittim. Dedim ki: “-Bu kız iyi influencer (influınsır) herhalde yani. Hermes buna sponsor olmuş.” Dedi ki: “-Geri zekâlı sponsorluk dediği eskortluk.” Dedim: “-Nasıl ya?” Sonra kızla bir daha karşılaştık. İşte sohbet ediyoruz ilişkilerden. Dedi ki: “-Senin hayatında biri var mı?” Dedim ki: “-Var evet.” Dedi ki: “-Ne kadar alıyorsun? Bedavaya mı seks yapıyorsun?” Kız iki bin dolar alıyormuş. Ticari zekâya bakar mısınız? Bizim böyle zorla bedavaya verdiğimiz böyle saatlerce mal gibi beklediğimiz şeyden kız para kazanıyor. Ve ben bunu anlatırken bir an diyorum ki: “-Ya ben de mi eskort olsam ya? Bin dolar daha falan hani piyasayı kırmaya çalışırım çünkü.” |
“ESKORTLUĞU YADIRGAMIYORUM”
Berna Tuğçe Çil’in eskortluğu “ticari zekâ” olarak nitelendirmesine sosyal medyada pek çok kullanıcı tepki gösterdi. Tepkiler üzerine açıklama yapan Çil, “Ben kolejlerde okudum, üniversitelerde okudum, 2. üniversitemi okudum. Belirli bir refah seviyesine sahibim zaten. Kendi işim, gücüm var. Ama buna rağmen hayatında bir şey başarmamış, gettodan çıkmış, gelmiş ve yaptığı tek şey seks olmasına rağmen erkeklerin bug’ını çözmüş kadınlar ciddi anlamda ticari zekâya sahiplerdir diye düşündüğüm için bunu yaptım.” sözleriyle eskortluğu ticari zekâ olarak nitelendirmeye devam etti.5
Eskortluğu yadırgamadığını kaydeden Çil, “Biz o kadar emek verip yıllarca okuyup da bir doktorun bile kazanabildiği maaş skalası belliyken bir doktordan, bir mühendisten çok daha fazlasını kazanabilen kadınlar var escort olarak. Bu benim yargıladığım, yadırgadığım da bir şey değil. Herkesin kendi bedeni, beni de ilgilendirmiyor tabii ki.” dedi.