Meclis üyesi Nihat Ülkü: “AKP, israftır, yolsuzluktur”

CHP Meclis üyesi Nihat Ülkü’nün, attığı, Kırşehir Belediyesi’nde temizlik işlerini yapma yöntemini anlatan tiviti, 2014 yılından önceki Burdur Belediyesi’nin Burdur’un temizlik işlerini yapma yöntemini akıllara getirdi. Sebahattin Akkaya Başkanlığındaki Burdur Belediyesi gibi Kırşehir Belediyesi’nin önceki başkanı da, temizlik işleri için araç kiralamış. Belediyeyi milyonlarca lira zarara sokmuş. Eski AKP’li Belediye Başkanı Yaşar Bahçeci, Kırşehir’de temizlik işleri için 4 milyon lira değerindeki araçlar için yıllık 14 milyon lira ödemiş. Burdur Belediyesi de bir yıllık kira bedeli karşılığında şu andaki Temizlik İşleri Müdürlüğü parkurunu kurmuştu.

Kırşehir HaberTürk gazetesindeki haberi bulduk. Başkan CHP’li Selahattin Ekicioğlu Meclis toplantısında aynen şunları söylüyor:

4 MİLYON LİRALIK ARAÇLARI YILLIK 14 MİLYON LİRAYA KİRALAMIŞ”

“Yıllık bize 16-17 Milyon TL’ye mal olan bir araç kiralama işi, araştırdık ve firmaya dedik ki, ‘elinizdeki bu araçları bize satın’. 5 Milyon 800 bin Türk Lirası bize vadeli fiyat çıkardılar, peşin olursa 4 Milyon TL’ye alabiliyoruz. 3 Milyon TL de giderimiz olursa temizlik hizmetleri bize 7 Milyon TL’ye mal oluyor. Yıllık 8 Milyon kârımız oluyor arkadaşlar ve 1 yıl sonra da araçlar bize kalıyor.”

Aklımız AKP’li Belediye Başkanı Sebahattin Akkaya’ya gitti. Başkan Akkaya da Bursa’dan araç kiralıyor, Burdur’un çöplerini toplattırıyordu, tıpkı tüm diğer belediye hizmetleri gibi hizmet satın alma yöntemiyle.

CHP’li Belediye Başkanı Ali Orkun Ercengiz 2014 yılında başkan seçildikten sonra hizmet alımlarını durdurmuş, Burdur Belediyesi’nin emek güçlerini ve öz sermayesini harekete geçirmişti. Telefonla ona ulaştık. Konu hakkında bilgi aldık.

HİZMET SATIN ALSAYDIK 5 MİLYONLUK ARAÇLARA YILDA 15 MİLYON LİRA ÖDERDİK

Başkan Ercengiz şu çarpıcı bilgileri verdi.

“Çöp toplama işini hizmet alımıyla yapıyordu, taşeron firma üzerinden. Biz kamyonları satın aldık. İlk etapta 15 kamyon alındı. Sonradan 2 tane daha ilave ettik, küçük çöp taksiler falan, 17 araçla hizmetimizi üretiyoruz. Hizmet satın alsaydık 5 milyon liralık araçlara herhalde yılda 15 milyon da biz verirdik. 2015’de bir yıllık kira bedeli karşılığında kanyonları almıştık. Sonra iş makinelerini ilave ettik. Çiçek böcek işlerinden oldukça tasarruf ettik. Kendi üretim seramızı kurduk. Biz şu anda yıllık 12-15 milyon lira arasında bir tasarruf sağlıyoruz. Destek hizmetlerinde yaptığımız ihaleler, depolama mantığı ile çarçur edilmeyen malzemeler, sonra kendi emekçimizle döktüğümüz asfalt, yol, kaldırım; yani o kaldırımları falan dışarı ihale etseniz dünyanın parası. Onlara işçilik bire bir yazıyor; 1 m2 maliyete 1 m2 işçilik yazıyor. Yani bugün 1 m2 kaldırıma karşılık 1 m2 işçilik dediğiniz zaman en az 70-80 lira m2’sine işçilik yazarlar. Biz 120 bin m2 kaldırım yaptık. Bunlar 8 bin beş yüz lira pul parasının peşine düşmüşlerde. 6 senenin sonunda kendilerine malzeme edebilecek bir şey buldu ya! Oradan çalışıyorlar.”

[3d-flip-book mode="thumbnail-lightbox" urlparam="fb3d-page" 
id="12654" title="false" lightbox="dark"]
Bu Haberi Paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.