Cimer’den daha kolay ve daha hızlı bir sistem Açık Kapı uygulaması

Vali Hasan Şıldak basın mensuplarına Valilik’te, vatandaşın devlete açılan kapısı olarak BİMER, sonra CİMER uygulamasından daha ileri, daha hızlı işleyen ve sonuçlanan, halka daha yakın duran bir sistem olarak Mayıs ayından bu yana 81 ilde uygulamaya konan Açık Kapı projesi hakkında açıklamalarda bulundu.

 

Burdur Valiliği “Açık Kapı” biriminde birim çalışanlarıyla birlikte basın mensuplarına açıklama yapan Vali Şıldak, vatandaş merkezli, vatandaş memnuniyeti odaklı, halkın problemlerine çözüm önerileri getirmek, vatandaşın taleplerini hızlı ve etkin bir şekilde sonuçlandırmak amacıyla kurulan Açık Kapı birimi hakkında bilgilendirdi.

Buraya, yaklaşık 6 ay önce İç İşleri Bakanlığı talimatıyla bütün illerde uygulamaya başlanan Açık Kapı projesi hakkında halkın aydınlatılması, farkındalık yaratılması amacıyla toplanıldığını ifade eden Vali Şıldak, “burada amaç vatandaşlarımıza Valiliklerimiz bünyesinde çok daha hızlı ve kolay bir şekilde kamu kurumlarına olan taleplerini isteklerini iletebilmeleri için oluşturulmuş bir mekanizmayı işlerlik kazandırarak insanlarımızın hizmetine sunmaktır” diye konuştu.

 Vali Şıldak konuşmasının devamında şunları anlattı:

Sistem şöyle işliyor. Burada görevli ve iletişim konusunda uzman arkadaşlarımız vatandaşlarımızı birebir dinleyerek veya internet üzerinden yaptıkları müracaatları alarak ilgili kurumlarımıza intikal ettiriyorlar. Burada esas şudur, 7 iş günü içinde başvuruyu sonuçlandırmak. Çok açık bir şekilde başvuruları almak, özel konuları olması durumunda Açık Kapı birimine oda tahsis ettik. Burada birebir insanlarımızla görüşerek başvurunun detaylarını alıyorlar. Bir form oluşturuluyor. Bu form, yine internet üzerinden kurumlara gönderiliyor. Bir mesajlaşma hattımız var. Alınan cevapta yine hiç bürokrasi oluşmadan kâğıt ortamında değil. Cep telefonuna mesaj olarak vatandaşlarımıza iletiliyor. Bu manada Milletin Kapısı sloganı ile uygulamaya konulan Açık Kapı Projesi vatandaş odaklı bir yaklaşım benimsemekte ve talepleri hızlı ve doğru birinci elden çözüm bulmaya çalışmaktadır. Burada devlet vatandaş arasındaki karşılıklı iletişimi ve güveni arttırmak amaçlanmaktadır. Bu kapsamda ifade ettiğim gibi Açık Kapı birimimiz bu noktada hizmet veriyor. Müracaatlar bizzat yapıldığı gibi www.acikkapi.gov.tr internet adresinden de yine en hızlı şekilde görevlilerimize en hızlı şekilde ve mobil cihazlarımıza yüklenilen uygulama üzerinden de ulaşılabilmektedir.

Açık kapı biriminde başvuruları kabul etmek üzere 5 personelimiz var. 5 personelimizin bütün kurumlarda bir temas noktası belirlenmiş durumdadır. İl merkezimizde 38 kurumumuzda 1’er personelimiz görevlendirildi. Aynı zamanda ilçe kaymakamlıklarımızda ve ilçe belediyelerimizde de, yani 20 personelimiz olmak üzere toplam 58 personel bu konuda görevlendirilmiştir. Valilik Açık Kapı birimi tarafından sistem üzerinden ilgili kurumlara yönlendirilen başvuruların hızlı bir şekilde sonuçlandırılmasıyla ilgili birebir takip yapılmaktadır. Kurumlarda kendilerine intikal eden başvuruları 7 iş günü içinde sonuçlandırmak için azami gayret gösteriyorlar.

 AÇIK KAPI NEDİR?

“Açık Kapı Milletin Kapısı” projesi, Vatandaşlarımızın talep ve önerilerini, konusunda uzman personel aracılığıyla iletebildikleri, tüm başvuruların elektronik ortamda kaydedilerek ilgili birimlere yönlendirildiği, takibinin yapılarak hızlı bir şekilde sonuçlandırıldığı yeni bir kamu hizmeti anlayışı olarak 81 İl Valiliğinde hizmet verecek şekilde uygulamaya konuldu.

Vali Şıldak, basın mensuplarına şeker ikram etti

AÇIK KAPI’YA VAŞVURU ŞEKLİ

Tüm TC kimlik numarasına sahip vatandaşlarımız, 81 il Valiliklerinde açılan Açık Kapı birimlerine bizzat giderek veya www.acikkapi.gov.tr adresinden ayrıca mobil cihazlara yüklenebilen Açık Kapı uygulaması kullanarak başvurularını yapabilecekler.

AÇIK KAPI’YA BAŞVURUDAN SONRAKİ SÜREÇ NASIL İŞLER?

Açık Kapı’ ya yapılan başvurular elektronik sisteme kaydedilerek, başvuru sahibine SMS yoluyla bir başvuru numarası gönderilir. Başvuru alındığı anda hızlı bir şekilde Valiliklerde bulunan Açık Kapı görevlileri tarafından sistem üzerinden ilgili birimlere yönlendirilme yapılarak, kurumlar gerekli görmeleri halinde taleplerin durumuna göre başvuru sahibiyle birebir iletişime geçebileceği gibi başvuruları 7 iş gün içerisinde cevaplandırılacaktır.

SONUÇ NASIL ÖĞRENİLİR?

Başvuru sahibine başvurunun sonuçlandığına dair bilgi SMS yoluyla gönderilir. Bu mesaj geldikten sonra www.acikkapi.gov.tr adresinden veya Açık Kapı Mobil uygulamasından başvurunun sonucunu öğrenebilir.

Uygulamaya konulan proje kapsamında Burdur Valiliği Açık Kapı biriminde 5 personel görevlendirilmiş, ayrıca Açık Kapı birimi tarafından yönlendirilecek başvuruları takip etmek üzere tüm kurumlarda 1 personel görevlendirmesi yapılmıştır.

Bu Haberi Paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


sanalbasin.com üyesidir