ATSO’NUN ÇABASI SONUÇ VERDİ

Antalya’da e-ticaret yapan işletme sayısı artıyor.

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin, Antalya’da e-ticaret yapan işletme sayısının 2019 yılında 2 bin 473 iken, 2021 yılında bu sayının 16 bin 123’e yükseldiğini bildirdi. E-ticaret alanında Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO’nun) eğitim ve danışmanlık hizmetlerinin olumlu sonuç vermesinden memnuniyet duyduğunu belirten Başkan Çetin, hedeflerinin işletmelerin e-ticaret pazarında gelişmesi yanında kendi sitelerinden doğrudan satışlarını da artırmak olduğunu söyledi.

ANTALYA’DA KİŞİ BAŞI E-TİCARET HARCAMASI 3 bin 117 TL

Ticaret Bakanlığı e-ticaret verilerine göre Türkiye’de e-ticaret hacminin 2021 yılında yüzde 69 artışla 381 milyar 500 milyon lira olarak gerçekleştiğini vurgulayan Davut Çetin, “Elektronik ticaret hacminin %37’si İstanbul, %9’u Ankara, %6’sı İzmir talepli gerçekleşmiş, üç büyük ili %3,6 oranıyla Bursa ve Antalya izlemiştir. 2021 yılında illere göre kişi başı e-ticaret harcaması İstanbul’da 6.324 TL, Ankara’da 3.795 TL ve İzmir’de 3.400 TL, Kocaeli’de 3.141 TL, Antalya’da 3.117 TL olarak gerçekleşmiştir” değerlendirmesinde bulundu.

Başkan Çetin açıklamasına şu ifadelerle sürdürdü:

ANTALYA’DA E-TİCARET YAPAN İŞLETME SAYISI 16 BİN 123

“Antalya’da e-ticaret yapan işletme sayısı 2019 yılında 2.473 iken bu sayı 2020 yılında 9.452’ye, 2021 yılında 16.123’e yükselmiş, bu sayıyla Antalya dördüncü sıradaki konumunu korumuştur. Yükselen bir pazar ve ticaret alanı olan e-ticaret alanında Antalya Ticaret ve Sanayi Odası olarak TOBB ve diğer kurumlarla birlikte gerçekleştirdiğimiz eğitim ve danışmanlık hizmetlerinin olumlu sonuç verdiğini, işletmelerimizin bu alanda da başarılı olduğunu görmekten mutluluk duyuyorum.”

HEDEF MALİYETLERİ DÜŞÜRMEK VE REKABET GÜCÜNÜ ARTIRMAK

“Pazaryeri komisyonlarının ve yüksek lojistik maliyetlerinin yerel işletmelerimiz açısından rekabet ve karlılık sorunu yarattığını bildikleri”nin altını çizen Başkan Çetin sözlerine, “Bunun için de  hedefimiz işletmelerimizin e-ticaret pazarında gelişmesi yanında kendi sitelerinden doğrudan satışlarını da artırmak, ayrıca bölge ve il düzeyinde akıllı ve çevreci lojistik altyapıyı geliştirerek yerel işletmelerin maliyetlerini düşürmek ve rekabet güçlerini artırmaktır” diyerek son verdi.

Bu Haberi Paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.