Online eğitimde ücret sorunları

Okullararası ücret farklılıkları, öğretmenlerin motivasyonunu tahrip, öğrencileri mağdur ediyor

Uzaktan eğitimle başlanan yeni eğitim-öğretim yılının daha başında sorunlar dağlar gibi ve öğretmenler huzursuz. Burdur’da okullar arasında öğretmenlerin ücretleri konusunda farklılıklar ve eşitsizlikler var. Bir okulda EBA’yla birlikte ZOOM’la eğitim yapan öğretmenler ücret alıyor, bir diğerinde okul idaresi vermediği için online sınıf açılmıyor. Konuya ilişkin eleştiriler ve çözüm önerileri, Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı, Türkiye Kamu-Sen Genel Sekreteri ve UAESEB Genel Başkanı Talip Geylan’dan geldi. Talip Geylan’ın açıklamalarını, TES Burdur Şube Başkanı ve Kamu Sen İl Temsilcisi Orhan Akın da yazılı basın açıklaması olarak değerlendirdi.

ÖĞRETMENİMİZİN HUZURUNU BOZMAYA KİMSENİN HAKKI YOKTUR!

Milli Eğitim Bakanı (MEB) Ziya Selçuk, Perşembe günü katıldığı bir televizyon programında öğretmenlerin ders ücretlerinin ödenmesinde sorun yaşanmayacağını söylemesine rağmen her yerde ücretlerin ödenmesinde büyük sorunlar yaşanmaktadır. Burdur’da bir okulda EBA’nın yanında ZOOM’da açılan sınıflarda öğretmenlere ücret ödenirken bir başka okul idaresince bu reddedilmektedir. Bundan dolayı da öğretmen ücret ödenmediği için haklı olarak sınıf açmamakta, öğrenciler mağdur olmaktadır.

Talip Geylan, tartışmaları bitirecek talimatı bir an önce Bakan’ın vermesi gerektiğinin altını çizerek,

Öğretmenin huzurunu bozmaya kimsenin hakkı olmadığını vurguladı.

YÜZYÜZE EĞİTİMDEKİ ÜCRETLENDİRMELER KAYITSIZ ŞARTSIZ UYGULANMALIDIR

Öğretmenin ücret sorunu çözümlenemezse kaos yaşanacağını, endişelerin zirve yapacağını belirten Geylan sonuçta öğretmenlerin motivasyonunun ciddi seviyede tahrip olacağını vurguladı.

Geylan çözümün belli olduğunun altını çizerek, “yüz yüze eğitimde olduğu gibi hazırlanmış olan haftalık ders çizelgeleri üzerinden ve bir şarta bağlı olmaksızın ücretlendirmeler yapılmalıdır. Bu süreçte öğretmenlerimiz sadece EBA uzantılı değil, farklı programlar üzerinden de canlı ders yapabilmelidir” dedi.

ÇOK DAHA YOĞUN ÇALIŞMA VE ÇOK DAHA FAZLA EMEK

Online eğitimde, yüzyüze eğitimden çok daha fazla emek harcandığı ve çok daha yoğun çalışıldığının ortaya çıktığını vurgulayan Geylan, “bunun için de ciddi bir hazırlık ve planlama gerekmektedir.

Dolayısıyla öğretmenler için günlük 1 saat ‘hazırlık ve planlama’ kabul edilmeli ve ücretlendirilmelidir. Uzaktan erişim araçlarından yoksun öğrencilerimiz için hazırlanan EBA destek merkezlerinde görev yapan öğretmenlerin emeği görülmeli ve günlük 3 saat ücret verilmelidir” dedi.

DYK’LARDA ÜCRET FARKLILIKLARI KALDIRIMALI

Destekleme ve Yetiştirme Kursları (DYK’larda) hafta içi ve sonu ücret farklılığının ortadan kaldırılması gerektiğini belirten Geylan, EBA canlı ders dağıtımında akşam sekiz buçuğa kadar ve Cumartesi günleri de ders tanımlandığının görüldüğünü, “bu kadar uzun sürelerin hem öğrenci hem de öğretmenlerimiz açısından yıpratıcı olması bir yana, mesai saatleri dışında (gece) ve hafta sonu tatilinde yapılan derslerin ücretlendirilmesinin normal ders saati ücretinden ödenmesi de bir sorun alanı oluşturduğu”nu ifade etti.

UZUN SÜRELİ ONLİNE EĞİTİM ZARARLI

Talip Geylan, EBA canlı derslerindeki uzun sürelerin yaratacağı sorunları şöyle sıraladı:

“Belli bir sürenin ötesinde çocuklarımızın bilgisayar ekranlarına maruz kalması onların kişisel gelişimleri, psikolojileri ve sağlıkları açısından sıkıntılara neden olabilecektir. Bu olumsuz etkinin azaltılması için ders programlarında, canlı ders ve EBA TV dersleri uyumlu hale getirilmelidir. Hem öğrencilerimizin sağlığı bakımdan hem de uzaktan eğitime erişimde fırsat eşitliğinin yüksek oranda sağlanması açısından EBATV yayınlarının daha belirgin kullanılması sağlanmalıdır. Öğretmenlerin sayı ve süresi seyreltilmiş olan canlı ders programları, EBA TV üzerinden yayınlanan derslerle senkronize edilmelidir.”

Genel Başkan Geylan çözüm önerilerini şöyle sıraladı:

ÇEVRİMİÇİ EĞİTİM YÖNETMELİĞİ YAYINLANMALI

“Böylece şu an adeta belli oranda atıl duruma düşürülmüş olan EBA TV yayınlarının öğretmenlerimizin takip ve denetimiyle verimliliği de artırılmış olacaktır.

MEB uzaktan eğitim uygulamalarını artık yasal bir zemine oturtmalıdır. Sayın Ziya Selçuk ’un vurguladığı gibi uzaktan eğitim bundan sonraki süreçte de eğitim öğretim faaliyetlerinin bir parçası olacaksa; bu süreç, yüz yüze eğitim için hazırlanmış mevzuat ile yönetilemez. Yönetmelik ve kararlarda “Çevrimiçi eğitim” tanımlanmalı, usul ve esaslar bir standarda kavuşturulmalıdır.”

“Geride bıraktığımız hafta içerisinde olduğu gibi genel müdürlüklerin birbiriyle farklı yorumlara neden olabilecek açıklamalarından sakınılması ve uygulama birliği açısından çevrimiçi ve yüz yüze ders tanımlamaları, ders dağıtımları, ücretlendirmeler vs. hususlarda tek merkezden açıklamaların yapılması da önem arzetmektedir.

Ve en önemli bir diğer husus, TC MEB’den okul yöneticisine kadar bütün eğitim yöneticileri, kazanımlarının korunması anlamında süreci ve mevzuatı her daim öğretmenlerin lehine olacak şekilde yorumlamayı…”

“…sorumluluklarının gereği olarak görmelidirler.

Şunun da çok iyi bilinmesini istiyoruz ki; çalışanların hak ve kazanımlarını rencide eden hiçbir gelişme ve uygulamaya Türk Eğitim-Sen asla müsaade etmeyecek, demokratik ve hukuki imkânlarını sonuna kadar seferber edecektir.”

YÜZYÜZE EĞİTİM MÜFREDATIYLA ONLİNE EĞİTİM MÜFREDATI AYNI OLAMAZ

Konuya ilişkin bir öğretmen görüşü de şöyle:

“Ayrıca MEB yüzyüze eğitimle uygulanması gereken müfredat ve bu müfredattaki kazanımlar ile uzaktan sürecindekileri aynı tutmamalıdır. Yüzyüze eğitimde 6 derste (6×40=240 dakikada)  anlattığımız konular çevrimiçi 2 derste (2×30 dakikada) yetiştirilemez.”

Eski TES Genel Başkanı ve İYİ Parti Milletvekili İsmail Koncuk da konuya ilişkin görüşlerini şöyle tivitledi:

BİLGİSAYARLA BOĞUŞAN ÖĞRETMENİN ÜCRET SORUNU HALA ÇÖZÜLEMEDİ

“EBA’ya ulaşım problemleri devam ediyor. Maddi imkânsızlıklar sebebiyle, internet ve bilgisayara ulaşmada zorluk yaşayan öğrenciler için, yeterli çözüm bulunamadı. Saatlerce bilgisayar başında cebelleşen öğretmenlerin ek ders problemi hala çözülmedi.”

Bu Haberi Paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir