Antalya’nın Serik ilçesinde 5 yıldızlı bir otelde konaklayan bir müşteri, odasının arızalanan klimasına çözüm bulunmaması üzerine ilginç ve sonuç alıcı bir tepki gösterdi. Otelin yemekhanesine yatağını götürerek eylem yaptı. Müşterinin bu olağan dışı beklenmedik protestosu, sosyal medyada hızla yayıldı, TT yaptı ve kısa sürede otel yönetiminin dikkatini çekerek sorunun çözülmesini sağladı.
Antalya’nın Serik ilçesinde 5 yıldızlı bir otelde konaklayan Cenk Bilge adlı bir vatandaş, odasında arızalanan klimasına çözüm bulunmaması üzerine otelin yemekhanesine yatağını götürerek “burası otelin en serin yeriymiş” diyerek boş alana serdi ve üzerine uzandı. Bilge, bu görülmedik protestosunu sosyal medyada hesabında da paylaştı. Tepki sosyal medyada hızla yayıldı, Trending Topic (TT) oldu ve kısa sürede otel yönetiminin dikkatini çekerek sorunun çözülmesini sağladı.
İstanbul’dan Serik’e gelen ve rezervasyon yaptırdığı 5 yıldızlı otele yerleşen Cenk Bilge, odasındaki klima arızalanınca durumu otel yönetimine bildirdi. Ancak otelde aynı sorunu yaşayan Rus bir turistin talebi yerine getirilmesine rağmen kendisiyle ilgilenilmediğini iddia eden Bilge, otel yönetimine tepki olarak yemekhanede yatak eylemini gerçekleştirdi. Odasındaki yatağı ve yastığı kaptığı gibi otelin yemekhanesine götürdü ve burada yatmaya başladı. Bu eylemini sosyal medya hesabından paylaşan Bilge’nin görüntüleri kısa sürede yayıldı. Paylaşım sonrası otel yetkilileri, odadaki klima arızasını bir saat içinde çözmek zorunda kaldı.
Bilge, paylaşımında, “Otelin en serin yeri restoran olduğu için yatağı buraya getirdim. Otelde dün geceden beri klimalar bozuk, bağıran çağıran bir Rus turiste oda verdiler. Ben, ‘Tamam tamam’ dedikçe sessiz kaldılar. Saatlerdir bir yetkili ile konuşmak istiyorum, yok dediler. Ben de yemekhaneye yatak attım. Bütün yetkililer genel müdür dahil başıma toplandı. Videosunu paylaşacağım. Konuya çözüm üretmediler. Benim son günüm olduğu için sabrettim, ilk gün olsa çoktan çıkmıştım. Gece 23.30’da başlayan problem bir sonraki gün 20.00’de çözüldü,” dedi.
Cenk Bilge, bakanlık yetkilisi üç kişinin gece 00.30’da otele gelerek özellikle klimalar konusunda gerekli evrakı talep ettiklerini ve işletme ile ilgili süreç başlattıklarını anlattı. Sosyal medyada sesini duyurmasına yardımcı olan herkese teşekkür eden Bilge, bu olayın diğer işletmelere örnek olmasını umduğunu belirtti. Klima tam olarak çalışmasa da otelin tam kapasite çalıştığı için boş yer olmadığını ve mevcut odada sabahı çıkarıp İstanbul’a döneceğini ifade etti.
Öte yandan Cenk Bilge’nin paylaşımlarının ardından harekete geçen Kültür ve Turizm Bakanlığı da, otelden konu hakkında savunma istedi.