TES’in yılsonu eğitim değerlendirmesi

2018-2019 Eğitim-Öğretim yılsonu değerlendirmesi için Türk Eğitim Sen Burdur Şube Başkanı ve Kamu Sen İl Temsilcisi Orhan Akın KıvılcımHaber’e konuştu. Milli Eğitimin A’dan Z’ye sorunlarla dolu olduğunun altını çizen Başkan Akın, gelecek yıl da bunların takipçisi olacaklarını vurguladı.

Doğu Akdeniz’den başlayan Suriye ve Irak’ın kuzeyinden İran sınırına kadar uzanan bir hat boyunca silahları ülkemize çevrilen ateşten bir çemberle kuşatılan, ordumuzun ve milli kuvvetlerin vatan savaşı verdiği bugünkü dünya jeopolitik konjonktüründe birinci öncelikli mesele olmamakla birlikte 17 yıllık AK Parti iktidarları boyunca hallaç pamuğu gibi atılan ve yapısal sorunlar içinde çırpınan Milli Eğitim’de sorunlar büyüyerek yılsonuna ulaşıldı.

Bugün 18 milyon öğrenci karnesini alarak 3 aylık yaz tatiline çıktı.

17 Eylül 2018 Pazartesi günü başlayan 2018-2019 eğitim öğretim yılı sona erdi.

2019-2020 yılı ders zili ise 9 Eylül 2019’da çalacak.

Yeni uygulama kapsamında 18-22 Kasım 2019’da ilk ara tatil yapılacak.

20-31 Ocak 2020’de de yarıyıl tatili olacak.

İkinci dönemde ise 6-10 Nisan 2020’de ikinci ara tatil verilecek.

13 Nisan’da başlayacak ikinci dönemin ikinci yarısı ise 19 Haziran’da tamamlanarak 11 haftalık yaz tatiline girilecek.

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un, Ankara Ayaş Bünyamin İlkokulu’ndaki öğrencilere karne dağıttığı yılsonu programını Burdur valisi Hasan Şıldak, Kayış ve Çine köylerinde öğrencilerin karne heyecanına ortak oldu.

Bu kapsamda 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılını değerlendirmesini yapmasını istediğimiz Türk Eğitim Sen (TES) Burdur Şube Başkanı ve Kamu Sen İl Temsilcisi Orhan Akın, tamamladığımız eğitim-öğretim yılının sorunlarla sonuna ulaştığımızı vurguladı.

Başkan Akın’ın açıklamasının satırbaşları şu şekilde:

Bakan’ın yayınladığı ve bizi de ümitlendiren vizyon belgesi bizleri üzmüştür.

Söz verilen 3600 sorunu Meclis kapatılmadan halledilmelidir

Sözleşmeli öğretmenlere verilen sözler bir an önce yerine getirilmelidir

AK parti hükümetleri boyunca gelen bakanların hiçbiri yapısal sorunlara kalıcı çözüm üretememiştir.

Ders saatleri azalıyor. Bazı arkadaşlarımız norm fazlası durumuna düşebilir.

Yeni branşlarda yeni öğretmen alımları yapılması gerekmektedir.

Yılın başında 20 bin civarında öğretmen alındı. Ama açığın 80-90 bin civarında olduğunu biliyoruz.

En az 100 bin öğretmen atamasıyla eğitim-öğretimin rahat bir nefes alacağı muhakkaktır.

Sendikamızın yaptığı anket çalışmasının sonucuna göre, hiçbir iş güvencesi bulunmayan ücretli öğretmen sayısı 74 bin küsurdur.

Acilen ücretli öğretmenler yerine kadrolu öğretmen atanmalıdır.

Ücretli öğretmen, sözleşmeli öğretmen gibi birçok statüde öğretmen çalıştırılmaktadır.

Meslek kanunu çıkarılırken sendikaların ve uzmanların görüşleri alınmalıdır.

Dışarıdan önüne gelen okullarda öğretmen olarak görev yapmamalıdır.

Yönetici atama yönetmeliği sorunlarla doludur.

Mülakatlarla okullara yönetici atanırsa bu iş olmaz.

Eğitim kenti Burdur’da Milli Eğitim’de sıkıntılar yaşanıyorsa Milli Eğitim Müdürlüğü okullardaki yöneticileri gözden geçirmek zorundadır.

Okullara demokratik bir ortam gelmek zorundadır.

Okul müdürleri eğitimin kalitesini ve hızını artırmakla görevliyken maalesef sendika üye sayısını artırma derdine düşmüşlerdir.

Değerlendirmenin tam metni için tıklayınız

[3d-flip-book mode="thumbnail-lightbox" urlparam="fb3d-page" 
id="12654" title="false" lightbox="dark"]
Bu Haberi Paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.